3 måder at sætte gang i dit butikssalg

Det kan indimellem være hårdt at eje en fysisk butik i 2020, hvor langt de fleste salg foregår online. Men man skal dog ikke undervurdere muligheden for at kunne prøve og se produktet, inden man foretager sit køb. Vi giver dig her tre råd til, hvordan du som fysisk butik kan sætte gang i dit butikssalg og sikre dig, at kunderne kommer tilbage fremadrettet også.

Sæt lidt kant på butikken med interiør

En visuel identitet er afgørende, når du vil skille dig ud, og den kommer ikke af sig selv. Den skal du arbejde hårdt på, og du skal forsøge at skille dig ud fra de klassiske designs i din branche. Det kan være svært, men du kan blive inspireret på Globifix.dk, hvor du finder et stort udvalg af forskellige løsninger til din butik – uanset hvad du egentlig leder efter.

Hold en kampagneaften med sent åbent

Du kan gøre meget for at skille dig ud, men hvis du er den eneste åbne butik på et bestemt tidspunkt af døgnet, vil du i høj grad skille dig ud. Find på en grund til at holde kampagneaften – det kan være et særligt produkt eller i anledning af en butiksfødselsdag – og sæt op til den store fest og skab røre i vandet.

Invester i online markedsføring

Som fysisk butik kan du faktisk godt investere i online markedsføring. Ikke nødvendigvis til reklame af produkter på en webshop, som du måske ikke engang har, men med de helt rigtige tiltag kan du skabe en masse interaktioner på Facebook og Instagram. Og når dine opslag likes og deles lokalt, giver det pondus.